Classical mythology frequently serves to promote the good life as defined by American advertising. This book shows how the myths of ancient Greece permeate the persuasive work of Madison Avenue, where advertising promotes a desirable world and lifestyle. In antiquity, a community's myths defined and sustained a common social order; in modern times advertising plays this role. The designers of American advertising have turned to classical myth to give shape to their vision of the American dream.
Produktkennzeichnungen
ISBN-10
3631376529
ISBN-13
9783631376522
eBay Product ID (ePID)
223418388
Produkt Hauptmerkmale
Sprache
Englisch
Anzahl der Seiten
158 Seiten
Verlag
Lang, Peter Gmbh, Peter Lang Gmbh, Internationaler Verlag der Wissenschaften
Publikationsname
Muse On Madison Avenue
Besonderheiten
Ned
Autor
Karelisa V. Hartigan
Format
Taschenbuch
Erscheinungsjahr
2002
Zusätzliche Produkteigenschaften
Hörbuch
No
Item Length
20cm
Item Height
1cm
Item Width
14cm
Nummer Innerhalb der Serie
127
Buchreihe
Studien zur Klassischen Philologie
Item Weight
218g
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