|Eingestellt in Kategorie:

Aufführungspraktiken in der klassischen Klaviermusik: Ihre Prinzipien und Anwendungen...-

Ursprünglicher Text
Performance Practices in Classic Piano Music : Their Principles and Applicati...
Great Book Prices Store
  • (305332)
  • Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $37,04
Ca.EUR 34,55
Artikelzustand:
Neu
2 verfügbar
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
Kostenlos Economy Shipping. Weitere Detailsfür Versand
Standort: Jessup, Maryland, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Sa, 29. Jun und Do, 11. Jul nach 43230 bei heutigem Zahlungseingang
Liefertermine - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet berücksichtigen die Bearbeitungszeit des Verkäufers, die PLZ des Artikelstandorts und des Zielorts sowie den Annahmezeitpunkt und sind abhängig vom gewählten Versandservice und dem ZahlungseingangZahlungseingang - wird ein neuem Fenster oder Tab geöffnet. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahmen:
14 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Weitere Details- Informationen zu Rückgaben
Zahlungen:
    

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:385872595915
Zuletzt aktualisiert am 16. Mär. 2024 04:03:10 MEZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neu: Neues, ungelesenes, ungebrauchtes Buch in makellosem Zustand ohne fehlende oder beschädigte ...
Book Title
Performance Practices in Classic Piano Music : Their Principles a
ISBN
9780253206800
Subject Area
Music
Publication Name
Performance Practices in Classic Piano Music : Their Principles and Applications
Publisher
Indiana University Press
Item Length
9.3 in
Subject
Musical Instruments / Piano & Keyboard
Publication Year
1988
Series
Music Scholarship and Performance Ser.
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
0.6 in
Author
Sandra P. Rosenblum
Item Weight
29 Oz
Item Width
6 in
Number of Pages
544 Pages

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Indiana University Press
ISBN-10
0253206804
ISBN-13
9780253206800
eBay Product ID (ePID)
63419

Product Key Features

Number of Pages
544 Pages
Publication Name
Performance Practices in Classic Piano Music : Their Principles and Applications
Language
English
Subject
Musical Instruments / Piano & Keyboard
Publication Year
1988
Type
Textbook
Subject Area
Music
Author
Sandra P. Rosenblum
Series
Music Scholarship and Performance Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.6 in
Item Weight
29 Oz
Item Length
9.3 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
87-045437
Dewey Edition
23
Grade From
College Graduate Student
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
786.3/041
Table Of Content
Foreword by Malcolm Bilson Preface: About Performance Practices Acknowledgments Sources of Figures Introduction: Using this Book Abbreviations I. Background for the Study II. The Fortepiano circa 1780-1820 III. Dynamics and Accentuation IV. Use of the Pedals V. Articulation and Touch VI. Historical Technique and Fingering VII. Ornaments VIII. "Mixed Meters" and Dotted Rhythms IX. Choice of Tempo X. Flexibility of Rhythm and Tempo XI. Performing Beethoven's Bagatelle Op. 126, No. 5 Notes Selected Bibliography Index
Synopsis
Performance today on either the pianoforte or the fortepiano can be at once joyful, musicianly, expressive, and historically informed. From this point of view, Sandra P. Rosenblum examines the principles of performing the music of Haydn, Mozart, Beethoven, and their contemporaries as revealed in a variety of historical sources: their autographs and letters, early editions of their music, original instruments, and contemporary tutors and journals. She applies these findings to such elements of performance as dynamics, accentuation, pedaling, articulation and touch, technique and fingering, ornaments and embellishments, choice of tempo, and tempo flexibility. Familiarity with the Classic conventions provides a framework for interpretation and an understanding of the choices available within the style, the amount of freedom a performer has, and which areas are ambiguous. Rosenblum's detailed study, copiously illustrated with musical examples, is invaluable for professional and amateur performers, serious piano students and their teachers and students of performance practices by Scarlatti and Clementi. " . . . is and will remain unsurpassed as the study dealing with performance practice as it pertains to keyboard music of the Classical period." --American Music Teacher "Rosenblum's monumental achievement is thorough, objective, balanced, and imaginative, a compelling blend of love and respect for the solo, chamber, and concerto literature she addresses." --Journal of Musicological Research "The extent and quality of her research, the depth of her perception, and her musicianship together break new ground in the study of historic performance practice." --Early Keyboard Journal "Her attention to details is absolutely scrupulous; no stone unturned, no argument unquestioned or unstated." --The Musical Times "Its importance to thoughtful musicians cannot be overstated." --Choice " . . . thoroughly musicological." --Performance Practice Review " . . . indispensable . . . " --New York Times, Performance today on either the pianoforte or the fortepiano can be at once joyful, musicianly, expressive, and historically informed. From this point of view, Sandra P. Rosenblum examines the principles of performing the music of Haydn, Mozart, Beethoven, and their contemporaries as revealed in a variety of historical sources: their autographs and letters, early editions of their music, original instruments, and contemporary tutors and journals. She applies these findings to such elements of performance as dynamics, accentuation, pedaling, articulation and touch, technique and fingering, ornaments and embellishments, choice of tempo, and tempo flexibility. Familiarity with the Classic conventions provides a framework for interpretation and an understanding of the choices available within the style, the amount of freedom a performer has, and which areas are ambiguous. Rosenblum's detailed study, copiously illustrated with musical examples, is invaluable for professional and amateur performers, serious piano students and their teachers and students of performance practices by Scarlatti and Clementi. "... is and will remain unsurpassed as the study dealing with performance practice as it pertains to keyboard music of the Classical period." --American Music Teacher "Rosenblum's monumental achievement is thorough, objective, balanced, and imaginative, a compelling blend of love and respect for the solo, chamber, and concerto literature she addresses." --Journal of Musicological Research "The extent and quality of her research, the depth of her perception, and her musicianship together break new ground in the study of historic performance practice." --Early Keyboard Journal "Her attention to details is absolutely scrupulous; no stone unturned, no argument unquestioned or unstated." --The Musical Times "Its importance to thoughtful musicians cannot be overstated." --Choice "... thoroughly musicological." --Performance Practice Review "... indispensable... " --New York Times
LC Classification Number
ML705.R67 1991
ebay_catalog_id
4
Copyright Date
1988

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Rechtliche Informationen des Verkäufers

Expert Trading Limited
John Boyer
9220 Rumsey Rd
Ste 101
21045-1956 Columbia, MD
United States
Kontaktinformationen anzeigen
:liaM-Emoc.secirpkoobtaerg@sredroyabe
Ich versichere, dass alle meine Verkaufsaktivitäten in Übereinstimmung mit allen geltenden Gesetzen und Vorschriften der EU erfolgen.
Great Book Prices Store

Great Book Prices Store

96,8% positive Bewertungen
1,2 Mio. Artikel verkauft
Shop besuchenKontakt
Mitglied seit Feb 2017
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten

Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
4.9
Kommunikation
4.8
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer

Verkäuferbewertungen (344.502)

1***7 (730)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
was just what I wanted.
-***a (265)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
No padding, bubble wrap, or protection of any kind to prevent damage during shipping. Book arrived damaged, seller accepted return.
e***c (240)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Arrived as described.

Produktbewertungen & Rezensionen

5.0
1 Produktbewertungen
  • 1 Nutzer bewerten dieses Produkt mit 5 von 5 Sternen
  • 0 Nutzer bewerten dieses Produkt mit 4 von 5 Sternen
  • 0 Nutzer bewerten dieses Produkt mit 3 von 5 Sternen
  • 0 Nutzer bewerten dieses Produkt mit 2 von 5 Sternen
  • 0 Nutzer bewerten dieses Produkt mit 1 von 5 Sternen

Would recommend

Good value

Compelling content

Es gibt Bewertungen, aber noch keine Rezensionen. Schreiben Sie die erste Rezension.