|Eingestellt in Kategorie:

Ethisches Geschäft von Thomas Donaldson/Patricia H. Werhane-

Ursprünglicher Text
Ethical Business By Thomas Donaldson/Patricia H. Werhane
Artikelzustand:
Neuwertig
Preis:
US $11,99
Ca.EUR 11,04
Ganz entspannt. Rückgaben akzeptiert.
Versand:
US $4,87 (ca. EUR 4,48) Sparversand. Weitere Detailsfür Versand
Standort: New Orleans, Louisiana, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Sa, 25. Mai und Fr, 31. Mai nach 43230 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahmen:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Weitere Details- Informationen zu Rückgaben
Zahlungen:
    

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. 

Angaben zum Verkäufer

Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:175370348394
Zuletzt aktualisiert am 04. Okt. 2022 21:13:49 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neuwertig: Buch, das wie neu aussieht, aber bereits gelesen wurde. Der Einband weist keine ...
Subject
Ethics
Subject Area
business ethics
Book Title
Ethis issues in Business
Educational Level
Adult & Further Education
Level
Business
ISBN
9780132906289
EAN
9780132906289
Publication Year
1998
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Publication Name
Ethical Issues in Business : a Philosophical Approach
Item Height
0.4in
Author
Thomas Donaldson, Patricia H. Werhane
Item Length
9in
Publisher
Prentice Hall PTR
Item Width
6in
Item Weight
35.3 Oz
Number of Pages
611 Pages

Über dieses Produkt

Product Information

New edition of a text that presents 59 contributions--some case studies and some theoretical articles--on business ethics. The contributions cover issues such as truth telling, virtues and the virtuous manager, traditional and modern views of property and profit, employee rights and responsibilities

Product Identifiers

Publisher
Prentice Hall PTR
ISBN-10
0132906287
ISBN-13
9780132906289
eBay Product ID (ePID)
895126

Product Key Features

Author
Thomas Donaldson, Patricia H. Werhane
Publication Name
Ethical Issues in Business : a Philosophical Approach
Format
Hardcover
Language
English
Publication Year
1998
Type
Textbook
Number of Pages
611 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Height
0.4in
Item Width
6in
Item Weight
35.3 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Hf5387.E8 1999
Edition Number
6
Table of Content
General Introduction. Introduction to Ethical Reasoning, Thomas Donaldson and Patricia H. Werhane. Does Business Ethics Make Economic Sense?, Amartya Sen. I. GENERAL ISSUES IN ETHICS. Truth Telling. CASE STUDY: Italian Tax Mores, Arthur L. Kelley. Ethical Duties Towards Others: Truthfulness, Immanuel Kant. Is Business Bluffing Ethical?, Albert Carr. Business Ethics and Politics, Joseph Betz. Promoting Honesty in Negotiation: An Exercise in Practical Ethics, Peter C. Cramton and J. Gregory Dees. Virtues and the Virtuous Manager: CASE STUDY: Run, Inc., American Institute of Certified Public Accountants. Corporate Roles, Personal Virtues: An Aristotelean Approach to Business Ethics, Robert C. Solomon. Moral Mazes: Bureaucracy and Managerial Work, Robert Jackall. II. PROPERTY, PROFIT, AND JUSTICE. Traditional Theories of Property and Profit: CASE STUDY: Plasma International, T.W. Zimmerer and P.L. Preston. CASE STUDY: Dorrence Corporation Trade-offs, Hans Wolf. The Justification of Private Property, John Locke. Alienated Labor, Karl Marx. Benefits of the Profit Motive, Adam Smith. Wealth, Andrew Carnegie. Property and Profit: Modern Discussions. CASE STUDY: Merck & Co., Inc., The Business Enterprise Trust. The Social Responsibility of Business is to Increase, Milton Friedman. Can Socially Responsible Firms Survive in a Competitive Environment, Robert H. Frank. The Moral Muteness of Managers, Frederick B. Bird and James A. Waters. Justice. CASE STUDY: The Oil Rig, Joanne B. Ciulla. Distributive Justice, John Rawls. The Entitlement Theory, Robert Nozick. Complex Equality, Michael Walzer. III. CORPORATIONS, PERSONS, AND MORALITY. The Moral Responsibility of Corporations. CASE STUDY: H.B. Fuller in Hondura, Norman E. Bowie and Stefanie Ann Lenway. Stakeholder Theory of the Modern Corporation, R. Edward Freeman. Business Ethics and Stakeholder Analysis, Kenneth E. Goodpaster. The New U.S. Sentencing Commission Guidelines: A Wake-Up Call for Corporate America, Dan R. Dalton, Michael B. Metzger and John W. Hill. Parable of the Sadhu, Bowen H. McCoy. Employee Rights and Responsibilities. CASE STUDY: The Aircraft Brake Scandal, Kermit Vandivier. Whistleblowing and Professional Responsibility, Sissela Bok. Employment at Will and Due Process, Patricia H. Werhane and Tara J. Radin. In Defense of Contract at Will, Richard A. Epstein. Employability Security, Rosabeth Moss Kanter. Diversity. CASE STUDY: Ellen Moore: Living and Working in Bahrain, Gail Ellement, Martha Maznevski, and Henry W. Lane. CASE STUDY: Is This the Right Time to Come Out?, Alistair D. Williamson. Management Women and the New Facts of Life, Schwartz. White Privilege and Male Privilege: A Personal Account of Coming to See Correspondences Through Work in Women's Studies, Peggy McIntosh. Sexual Harassment, Susan M. Dodds, Lucy Frost, Robert Pargetter, and Elizabeth W. Prior. IV. INTERNATIONAL BUSINESS. Ethical Relativism. CASE STUDY: What Price, Safety?, from Uncompromising Integrity: Motorola's Global Challenge. Relativism, Cultural and Moral, Norman E. Bowie <B
Copyright Date
1999
Target Audience
College Audience
Topic
Business Ethics
Lccn
98-031341
Dewey Decimal
174/.4
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Genre
Business & Economics

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Mardi Gras Zone

Mardi Gras Zone

98,8% positive Bewertungen
33.304 Artikel verkauft
Shop besuchenKontakt
Mitglied seit Mai 2019

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten

Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
4.8
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
4.9
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer

Verkäuferbewertungen (8.708)

i***- (1802)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Nice
-***3 (136)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Great taste!
v***n (416)- Bewertung vom Käufer.
Letzter Monat
Bestätigter Kauf
Thank you very much!

Produktbewertungen & Rezensionen

Noch keine Bewertungen oder Rezensionen