Monogame Mastery von Louis Salin (2020, Taschenbuch)

buchbaer (71386)
99,9% positive Bewertungen
Preis:
€ 51,90
(inkl. MwSt.)
Gratis 2-Tage-Lieferung - Sendungsverfolgung
Lieferung zwischen Di, 17. Jun und Mi, 18. Jun
Rücknahme:
1 Monat Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen. Für eBay Plus-Mitglieder ist der Rückversand im Inland kostenlos. Mehr erfahren.
Artikelzustand:
Neu
Titel: MonoGame Mastery | Zusatz: Build a Multi-Platform 2D Game and Reusable Game Engine | Medium: Taschenbuch | Autor: Louis Salin (u. a.) | Einband: Kartoniert / Broschiert | Inhalt: xviii / 323 S. / 106 s/w Illustr. / 323 p. 106 illus. | Auflage: 1st edition | Sprache: Englisch | Seiten: 344 | Maße: 235 x 155 x 19 mm | Erschienen: 10.11.2020 | Anbieter: Buchbär.

Über dieses Produkt

Produktinformation

Master the art of game creation with MonoGame-the cross-platform framework of choice for independent developers. Learn the various aspects needed to create your next game by covering MonoGame framework specifics, engine creation, graphics, patterns, and more. The MonoGame framework provides an incredible canvas for the programmer to create their next 2D game, and this book teaches you to make the most of it. You will start from the ground up, beginning with the basics of what MonoGame is, the pipeline, and then how to build a reusable game engine on top of the framework. You will deep dive into various components of each aspect of a game, including graphics, input, audio, and artificial intelligence. The importance of game tooling is also covered. By the end, you will have a mastery level of understanding of how to create a 2D game using MonoGame. With a fully functional 2D game, aspiring developers will have the ideal blueprint to tackle their next fully featured game. The material covered is applicable for almost any 2D game project ranging from side scrolling adventures to fighting games. What You Will Learn Learn to build a game with the MonoGame framework. Understand game engine architecture and how to build an engine onto the MonoGame framework. Grasp common design patterns used in game development and in fully featured engines, such as Unity. Who This Book Is For Beginner to advanced MonoGame programmer would find this book helpful. The audience is expected to have a working knowledge of C#.

Produktkennzeichnungen

ISBN-101484263081
ISBN-139781484263082
eBay Product ID (ePID)15044642462

Produkt Hauptmerkmale

VerlagApress
Erscheinungsjahr2020
Anzahl der Seiten344 Seiten
SpracheEnglisch
PublikationsnameMonogame Mastery
AutorLouis Salin
FormatTaschenbuch

Zusätzliche Produkteigenschaften

HörbuchNo
InhaltsbeschreibungPaperback
MitautorJarred Capellman
Item Height1cm
Item Length23cm
AusgabeAusgabe Nr. 1 des Jahres 20
Item Width15cm
Item Weight522g

Alle Angebote für dieses Produkt

Sofort-Kaufen
Alle Artikelzustände
Neu
Gebraucht
Noch keine Bewertungen oder Rezensionen