Guide to Competitive Programming Learning and Improving Algorithms Through Conte

Late Knight Books
(134)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $50,00
Ca.EUR 43,22
Artikelzustand:
Neu
5 verfügbar
Schnell, bevor er weg ist. 1 Person beobachtet diesen Artikel.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Lansdale, PA, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Mo, 27. Okt und Di, 4. Nov nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Liefertermine - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet berücksichtigen die Bearbeitungszeit des Verkäufers, die PLZ des Artikelstandorts und des Zielorts sowie den Annahmezeitpunkt und sind abhängig vom gewählten Versandservice und dem ZahlungseingangZahlungseingang - wird ein neuem Fenster oder Tab geöffnet. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
   Diners Club 

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet

  • Gratis Rückversand im Inland
  • Punkte für jeden Kauf und Verkauf
  • Exklusive Plus-Deals
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:357181741421
Zuletzt aktualisiert am 10. Okt. 2025 16:27:40 MESZAlle Änderungen ansehenAlle Änderungen ansehen

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neu: Neues, ungelesenes, ungebrauchtes Buch in makellosem Zustand ohne fehlende oder beschädigte ...
ISBN
9783031617935
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Springer International Publishing A&G
ISBN-10
3031617932
ISBN-13
9783031617935
eBay Product ID (ePID)
18067068696

Product Key Features

Number of Pages
Xviii, 349 Pages
Language
English
Publication Name
Guide to Competitive Programming : Learning and Improving Algorithms Through Contests
Subject
Programming Languages / General, Programming / General, Programming / Algorithms, General
Publication Year
2024
Type
Textbook
Subject Area
Mathematics, Computers
Author
Antti Laaksonen
Series
Undergraduate Topics in Computer Science Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Length
9.3 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

Edition Number
3
Dewey Edition
23
Number of Volumes
1 vol.
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
005.1015181
Table Of Content
1. Introduction.- 2. Programming Techniques.- 3. Efficiency.- 4. Sorting and Searching.- 5. Data Structures.- 6. Dynamic Programming.- 7. Graph Algorithms.- 8. Algorithm Design Topics.- 9. Range Queries.- 10. Tree Algorithms.- 11. Mathematics.- 12. Advanced Graph Algorithms.- 13. Geometry.- 14. String Algorithms.- 15. Additional Topics.
Synopsis
This textbook features new material on advanced topics, such as calculating Fourier transforms, finding minimum cost flows in graphs, and using automata in string problems. Critically, the text accessibly describes and shows how competitive programming is a proven method of implementing and testing algorithms, as well as developing computational thinking and improving both programming and debugging skills. Topics and features: Introduces dynamic programming and other fundamental algorithm design techniques, and investigates a wide selection of graph algorithms Compatible with the IOI Syllabus, yet also covering more advanced topics, such as maximum flows, Nim theory, and suffix structures Provides advice for students aiming for the IOI contest Surveys specialized algorithms for trees, and discusses the mathematical topics that are relevant in competitive programming Examines the use of the Python language in competitive programming Discusses sorting algorithms and binary search, and examines a selection of data structures of the C++ standard library Explores how GenAI will impact on the future of the field Covers such advanced algorithm design topics as bit-parallelism and amortized analysis, and presents a focus on efficiently processing array range queries Describes a selection of more advanced topics, including square-root algorithms and dynamic programming optimization Fully updated, expanded and easy to follow, this core textbook/guide is an ideal reference for all students needing to learn algorithms and to practice for programming contests. Knowledge of programming basics is assumed, but previous background in algorithm design or programming contests is not necessary. With its breadth of topics, examples and references, the book is eminently suitable for both beginners and more experienced readers alike.
LC Classification Number
QA76.6-76.66

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Rechtliche Informationen des Verkäufers

Ich versichere, dass alle meine Verkaufsaktivitäten in Übereinstimmung mit allen geltenden Gesetzen und Vorschriften der EU erfolgen.
Zusätzliche Angaben:
https://lateknightbooks.com/pages/contact
Info zu diesem Verkäufer

Late Knight Books

100% positive Bewertungen164 Artikel verkauft

Mitglied seit Jun 2018
Antwortet meist innerhalb 24 Stunden
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Looking for hard to find books?Have a niche interest that no one seems to know about?Message me or visit LateKnightBooks.com Dare me to find what you need.Obscure music books: FoundOld technical ...
Mehr anzeigen
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
5.0
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (73)

Alle Bewertungenselected
Positiv
Neutral
Negativ
  • s***s (26)- Bewertung vom Käufer.
    Letzter Monat
    Bestätigter Kauf
    Item as described and Fast shipping
  • 7***7 (34)- Bewertung vom Käufer.
    Letzte 6 Monate
    Bestätigter Kauf
    Fast shipping and a secure packaging. Thank you.
  • 2***3 (5485)- Bewertung vom Käufer.
    Letzte 6 Monate
    Bestätigter Kauf
    Thanks for a very smooth transaction!