Experiential Learning : Experience As the Source of Learning and Development,...

sds4785
(240)
Angemeldet als privater Verkäufer
Verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, finden daher keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe. Mehr erfahren
US $100,00
Ca.EUR 86,01
oder Preisvorschlag
Artikelzustand:
Neuwertig
May show signs of wear, highlighting, writing, and previous use. This item may have typical ... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
Abholung:
Kostenlose Abholung in 37766 La Follette, United States
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: La Follette, Tennessee, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Do, 30. Okt und Mo, 3. Nov nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
   Diners Club 

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet

  • Gratis Rückversand im Inland
  • Punkte für jeden Kauf und Verkauf
  • Exklusive Plus-Deals
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:326428773125

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Neuwertig
Buch, das wie neu aussieht, aber bereits gelesen wurde. Der Einband weist keine sichtbaren Gebrauchsspuren auf. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag vorhanden (sofern zutreffend). Alle Seiten sind vollständig vorhanden, es gibt keine zerknitterten oder eingerissenen Seiten und im Text oder im Randbereich wurden keine Unterstreichungen, Markierungen oder Notizen vorgenommen. Der Inneneinband kann minimale Gebrauchsspuren aufweisen. Minimale Gebrauchsspuren. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers. Alle Zustandsdefinitionen aufrufenwird in neuem Fenster oder Tab geöffnet
Hinweise des Verkäufers
“May show signs of wear, highlighting, writing, and previous use. This item may have typical ...
Book Title
Experiential Learning : Experience As the Source of Learning and
ISBN
9780133892406
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Pearson Education
ISBN-10
0133892409
ISBN-13
9780133892406
eBay Product ID (ePID)
201585245

Product Key Features

Number of Pages
416 Pages
Publication Name
Experiential Learning : Experience As the Source of Learning and Development
Language
English
Publication Year
2014
Subject
Educational Policy & Reform / General, Education, Special Education / General, Management
Type
Textbook
Author
David Kolb
Subject Area
Education, Business & Economics
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
1.1 in
Item Weight
32 Oz
Item Length
9.4 in
Item Width
7.3 in

Additional Product Features

Edition Number
2
Intended Audience
College Audience
LCCN
2014-952293
Illustrated
Yes
Table Of Content
Foreword x About the Author xii Preface xiii Introduction xvi Part I Experience and Learning Chapter 1 The Foundations of Contemporary Approaches to Experiential Learning 1 Experiential Learning in Higher Education: The Legacy of John Dewey 4 Experiential Learning in Training and Organization Development: The Contributions of Kurt Lewin 8 Jean Piaget and the Cognitive-Development Tradition of Experiential Learning 12 Other Contributions to Experiential Learning Theory 15 Update and Reflections 19 Foundational Scholars of Experiential Learning Theory 19 Liminal Scholars 20 Contributions to Experiential Learning 23 Chapter 2 The Process of Experiential Learning 31 Three Models of the Experiential Learning Process 32 Characteristics of Experiential Learning 37 Summary: A Definition of Learning 49 Update and Reflections 50 The Learning Cycle and the Learning Spiral 50 Understanding the Learning Cycle 50 The Learning Spiral 61 Part II The Structure of Learning and Knowledge Chapter 3 Structural Foundations of the Learning Process 65 Process and Structure in Experiential Learning 66 The Prehension Dimension-Apprehension Versus Comprehension 69 The Transformation Dimension-Intention and Extension 77 Summary 85 Update and Reflections 87 Experiential Learning and the Brain 87 James Zull and the Link between the Learning Cycle and Brain Functioning 88 My Brain Made Me Do It? 94 Chapter 4 Individuality in Learning and the Concept of Learning Styles 97 The Scientific Study of Individuality 98 Learning Styles as Possibility-Processing Structures 100 Assessing Individual Learning Styles: The Learning Style Inventory 104 Evidence for the Structure of Learning 111 Characteristics of the Basic Learning Styles 114 Summary and Conclusion 135 Update and Reflections 137 Individuality, the Self, and Learning Style 137 Western and Eastern Views of the Self 138 Experiential Learning and the Self 139 Learning Style 141 Chapter 5 The Structure of Knowledge 153 Apprehension vs Comprehension--A Dual-Knowledge Theory 154 The Dialectics of Apprehension and Comprehension 159 The Structure of Social Knowledge: World Hypotheses 164 Summary 173 Social Knowledge as Living Systems of Inquiry--The Relation between the Structure of Knowledge and Fields of Inquiry and Endeavor 175 Update and Reflections 186 The Spiral of Knowledge Creation 186 Personal Characteristics and Ways of Knowing 188 Knowledge Structures and Disciplinary Learning Spaces 190 The knowledge Structures of Experiential Learning 192 Part III Learning and Development Chapter 6 The Experiential Learning Theory of Development 197 Learning and Development as Transactions between Person and Environment 198 Differentiation and Integration in Development 199 Unilinear vs Multilinear Development 201 The Experiential Learning Theory of Development 205 Consciousness, Learning, and Development 210 Adaptation, Consciousness, and Development 216 Update and Reflections 225 Culture and Context 226 Individual Differences and Multilinear Development 227 Integration and Advanced Stages of Adult Development 228 Implications for Experiential Learning Theory Development Theory 234 Chapter 7 Learning and Development in Higher Education 239 Specialized Development and the Process of Accentuation 242 Undergraduate Student Development in a Technological University 244 Professional Education and Career Adaptation 261 A Comparative Study of Professional Education in Social Work and Engineering 263 Managing the Learning Process 276 Implications for Higher Education 283 Update and Reflections 287 Becoming an Experiential Educator 287 Chapter 8 Lifelong Learning and Integrative Development 311 Adaptive Flexibility and Integrative Development 315 On Integrity and Integrative Knowledge 327 Update and Reflections 333 Lifelong Learning and the Learning Way 333 Bibliography 355 Index 377
Synopsis
Experiential learning is a powerful and proven approach to teaching and learning that is based on one incontrovertible reality: people learn best through experience. Now, in this extensively updated book, David A. Kolb offers a systematic and up-to-date statement of the theory of experiential learning and its modern applications to education, work, and adult development. Experiential Learning, Second Edition builds on the intellectual origins of experiential learning as defined by figures such as John Dewey, Kurt Lewin, Jean Piaget, and L.S. Vygotsky, while also reflecting three full decades of research and practice since the classic first edition. Kolb models the underlying structures of the learning process based on the latest insights in psychology, philosophy, and physiology. Building on his comprehensive structural model, he offers an exceptionally useful typology of individual learning styles and corresponding structures of knowledge in different academic disciplines and careers. Kolb also applies experiential learning to higher education and lifelong learning, especially with regard to adult education. This edition reviews recent applications and uses of experiential learning, updates Kolb's framework to address the current organizational and educational landscape, and features current examples of experiential learning both in the field and in the classroom. It will be an indispensable resource for everyone who wants to promote more effective learning: in higher education, training, organizational development, lifelong learning environments, and online.
LC Classification Number
LB1067.K63 2015

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Info zu diesem Verkäufer

sds4785

100% positive Bewertungen405 Artikel verkauft

Mitglied seit Mai 2002
Antwortet meist innerhalb 1 Stunde
Angemeldet als privater VerkäuferDaher finden verbraucherschützende Vorschriften, die sich aus dem EU-Verbraucherrecht ergeben, keine Anwendung. Der eBay-Käuferschutz gilt dennoch für die meisten Käufe. Mehr erfahrenMehr erfahren

Verkäuferbewertungen (195)

Alle Bewertungenselected
Positiv
Neutral
Negativ
  • d***e (735)- Bewertung vom Käufer.
    Letzte 6 Monate
    Bestätigter Kauf
    Excellent seller and transaction. Item arrived on time and in good shape.
  • a***w (8856)- Bewertung vom Käufer.
    Letztes Jahr
    Bestätigter Kauf
    got
  • s***e (145)- Bewertung vom Käufer.
    Letztes Jahr
    Bestätigter Kauf
    Good product. Works for my situation.