Harold Neal and Detroit African American Artists : 1945 Through the Black...

young_lions
(6571)
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
US $52,00
Ca.EUR 44,83
oder Preisvorschlag
Artikelzustand:
Sehr gut
Das interessiert die Leute. 5 haben das auf ihrer Beobachtungsliste.
Versand:
Kostenlos USPS Media MailTM.
Standort: Saline, Michigan, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Fr, 24. Okt und Mi, 29. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Wir wenden ein spezielles Verfahren zur Einschätzung des Liefertermins an – in diese Schätzung fließen Faktoren wie die Entfernung des Käufers zum Artikelstandort, der gewählte Versandservice, die bisher versandten Artikel des Verkäufers und weitere ein. Insbesondere während saisonaler Spitzenzeiten können die Lieferzeiten abweichen.
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
   Diners Club 

Sicher einkaufen

eBay-Käuferschutz
Geld zurück, wenn etwas mit diesem Artikel nicht stimmt. Mehr erfahreneBay-Käuferschutz - wird in neuem Fenster oder Tab geöffnet

  • Gratis Rückversand im Inland
  • Punkte für jeden Kauf und Verkauf
  • Exklusive Plus-Deals
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:326399047829

Artikelmerkmale

Artikelzustand
Sehr gut: Buch, das nicht neu aussieht und gelesen wurde, sich aber in einem hervorragenden Zustand ...
ISBN
9780912042015
Kategorie

Über dieses Produkt

Product Identifiers

Publisher
Eastern Michigan University Press
ISBN-10
091204201X
ISBN-13
9780912042015
eBay Product ID (ePID)
13050076798

Product Key Features

Original Language
English
Book Title
Harold Neal and Detroit African American Artists : 1945 Through the Black Arts Movement
Number of Pages
176 Pages
Language
English
Publication Year
2020
Topic
American / African American, History / Contemporary (1945-), General
Illustrator
Yes
Genre
Art
Author
Julia R. Myers
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Length
9.8 in
Item Width
6.8 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
LCCN
2020-945926
Dewey Edition
23
Dewey Decimal
759.17433
Synopsis
Over the last twenty years, numerous scholarly publications have treated the work of African American artists of the 1950s, 1960s and 1970s. At that time, Detroit was the fifth largest city in the country with a large African American population and a vibrant Black arts scene. Nevertheless, the aforementioned publications fail to discuss Detroit African American artists. This book, which accompanies an exhibition of the same title, focuses on the life and work of Memphis born, Detroiter Harold Neal, who created some of the most forceful artistic statements of the Civil Rights and Black Power Movements. It also discusses other Detroit African American artists, including his predecessors Hughie Lee Smith and Oliver LaGrone, who greatly influenced his career; his contemporaries Glanton Dowdell, Charles McGee, Jon Onye Lockard, Henri Umbaji King, LeRoy Foster and Shirley Woodson, and his successors Aaron Ibn Pori Pitts and Allie McGhee, who were greatly impacted by his work. Additionally the book addresses the rift in the Detroit African American art community in the wake of the Black Power/Black Arts Movements. Neal, like other artists of the Black Arts Movement, felt that art should speak directly to the experience of African Americans using African American figurative subjects, while others artists, like Charles McGee, sought to compete in the white art world, working in the abstract, non-objective styles then dominant in New York galleries. The result of some ten years of research, this book presents a view of post-World War II African American art history essentially unknown to other scholars. It expands our understanding of Detroit African American art first set forth in the author's 2009 publication Energy: Charles McGee at Eighty Five. For this later project, Dr. Myers conducted extensive interviews with artists, scholars, friends and family members of the above mentioned artists. Most of their works remains in private collections, and Dr. Myers surveyed many of these, some in states outside of Michigan, in order to select the highest quality works for the exhibition. The book is based on hundreds of contemporary articles, published in Michigan Chronicle, Detroit's African American newspaper and in other local newspapers, as well as on other hard-to-locate archival materials. Dr. Myers assesses these Detroit artists in relation to their peers in other major metropolises such as New York, Chicago, Los Angeles/San Francisco, thus establishing that Detroit artists were significant contributors to African American art in the 1950s, 1960s and 1970s.
LC Classification Number
N6538.B53M9 2020

Artikelbeschreibung des Verkäufers

Rechtliche Informationen des Verkäufers

Ich versichere, dass alle meine Verkaufsaktivitäten in Übereinstimmung mit allen geltenden Gesetzen und Vorschriften der EU erfolgen.
Info zu diesem Verkäufer

young_lions

99,8% positive Bewertungen

Mitglied seit Mär 2004
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Shop besuchenKontakt

Detaillierte Verkäuferbewertungen

Durchschnitt in den letzten 12 Monaten
Genaue Beschreibung
4.9
Angemessene Versandkosten
5.0
Lieferzeit
5.0
Kommunikation
5.0

Verkäuferbewertungen (6.330)

Alle Bewertungenselected
Positiv
Neutral
Negativ