Bild 1 von 18


















Galerie
Bild 1 von 18


















*SIGNIERT* DIE EROBERUNG DER COOLEN: GESCHÄFTSKULTUR... Von Thomas Frank (gebunden)-
US $26,09
Ca.EUR 22,40
Bisher US $28,99 (- 10%)
Artikelzustand:
“Signed by the author. Dust jacket has wear. Has wear on edges/corners of dust jacket. Has light ”... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Sonderaktion endet in: 1 T 1 Std
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
US $5,22 (ca. EUR 4,48) USPS Media MailTM.
Standort: Port Orchard, Washington, USA
Bei Kombiversand sparen
Lieferung:
Lieferung zwischen Sa, 18. Okt und Mi, 22. Okt nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
Keine Rücknahme.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
- Gratis Rückversand im Inland
- Punkte für jeden Kauf und Verkauf
- Exklusive Plus-Deals
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:146850554559
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Gut
- Hinweise des Verkäufers
- Personalize
- No
- Type
- Hardcover
- Signed By
- Thomas Frank
- Signed
- Yes
- Ex Libris
- No
- Personalized
- No
- Inscribed
- No
- Vintage
- No
- ISBN
- 9780226259918
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
University of Chicago Press
ISBN-10
0226259919
ISBN-13
9780226259918
eBay Product ID (ePID)
563394
Product Key Features
Book Title
Conquest of Cool : Business Culture, Counterculture, and the Rise of Hip Consumerism
Number of Pages
322 Pages
Language
English
Publication Year
1997
Topic
Political Ideologies / Radicalism, Marketing / General, Consumer Behavior, Modern / 20th Century, Commerce, Popular Culture, Advertising & Promotion
Illustrator
Yes
Genre
Political Science, Social Science, Business & Economics, History
Format
Hardcover
Dimensions
Item Height
0.9 in
Item Weight
22.1 Oz
Item Length
9 in
Item Width
5.8 in
Additional Product Features
Intended Audience
Trade
LCCN
97-017556
TitleLeading
The
Dewey Edition
21
Dewey Decimal
381.3/0973/0904
Table Of Content
Acknowledgments 1. A Cultural Perpetual Motion Machine: Management Theory and Consumer Revolution in the 1960s 2. Buttoned Down: High Modernism on Madison Avenue 3. Advertising as Cultural Criticism: Bill Bernbach versus the Mass Society 4. Three Rebels: Advertising Narratives of the Sixties 5. "How Do We Break These Conformists of Their Conformity?": Creativity Conquers All 6. Think Young: Youth Culture and Creativity 7. The Varieties of Hip: Advertisements of the 1960s 8. Carnival and Cola: Hip versus Square in the Cola Wars 9. Fashion and Flexibility 10. Hip and Obsolescence 11. Hip as Official Capitalist Style Appendix Notes Index
Synopsis
While the youth counterculture remains the most evocative and best-remembered symbol of the cultural ferment of the 1960s, the revolution that shook American business during those boom years has gone largely unremarked. In this fascinating and revealing study, Thomas Frank shows how the youthful revolutionaries were joined--and even anticipated --by such unlikely allies as the advertising industry and the men's clothing business. " Thomas Frank is] perhaps the most provocative young cultural critic of the moment."--Gerald Marzorati, New York Times Book Review "An indispensable survival guide for any modern consumer."-- Publishers Weekly , starred review "Frank makes an ironclad case not only that the advertising industry cunningly turned the countercultural rhetoric of revolution into a rallying cry to buy more stuff, but that the process itself actually predated any actual counterculture to exploit."--Geoff Pevere, Toronto Globe and Mail " The Conquest of Cool helps us understand why, throughout the last third of the twentieth century, Americans have increasingly confused gentility with conformity, irony with protest, and an extended middle finger with a populist manifesto. . . . His voice is an exciting addition to the soporific public discourse of the late twentieth century."--T. J. Jackson Lears, In These Times "An invaluable argument for anyone who has ever scoffed at hand-me-down counterculture from the '60s. A spirited and exhaustive analysis of the era's advertising."--Brad Wieners, Wired Magazine "Tom Frank is . . . not only old-fashioned, he's anti-fashion, with a place in his heart for that ultimate social faux pas, leftist politics."--Roger Trilling, Details, While the youth counterculture remains the most evocative and best-remembered symbol of the cultural ferment of the 1960s, the revolution that shook American business during those boom years has gone largely unremarked. In this fascinating and revealing study, Thomas Frank shows how the youthful revolutionaries were joined--and even anticipated --by such unlikely allies as the advertising industry and the men's clothing business. "[Thomas Frank is] perhaps the most provocative young cultural critic of the moment."--Gerald Marzorati, New York Times Book Review "An indispensable survival guide for any modern consumer."-- Publishers Weekly , starred review "Frank makes an ironclad case not only that the advertising industry cunningly turned the countercultural rhetoric of revolution into a rallying cry to buy more stuff, but that the process itself actually predated any actual counterculture to exploit."--Geoff Pevere, Toronto Globe and Mail " The Conquest of Cool helps us understand why, throughout the last third of the twentieth century, Americans have increasingly confused gentility with conformity, irony with protest, and an extended middle finger with a populist manifesto. . . . His voice is an exciting addition to the soporific public discourse of the late twentieth century."--T. J. Jackson Lears, In These Times "An invaluable argument for anyone who has ever scoffed at hand-me-down counterculture from the '60s. A spirited and exhaustive analysis of the era's advertising."--Brad Wieners, Wired Magazine "Tom Frank is . . . not only old-fashioned, he's anti-fashion, with a place in his heart for that ultimate social faux pas, leftist politics."--Roger Trilling, Details
LC Classification Number
HF5415.1.F72 1997
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Rechtliche Informationen des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
Darrion3000
99,9% positive Bewertungen•7.622 Artikel verkauft
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Beliebte Kategorien in diesem Shop
Verkäuferbewertungen (2.853)
- 1***6- Bewertung vom Käufer.Letzte 6 MonateBestätigter KaufGreat Seller, Fast shipping, Super well packed, arrived in perfect condition and as described, Great communication, Awesome quality, Great price! Thank you very much for the super customer service A+++++
- o***s (25)- Bewertung vom Käufer.Letztes JahrBestätigter KaufShipped fast, condition as described, packaged very well (probably could have thrown the box out of a moving vehicle and items would have been totally unharmed). This shop has great pricing and the seller is fast and concise with communication!Penny Arcade #2: Epic Legends *SIGNED* by Mike K & Jerry H (Dark Horse, 2006) (Nr. 145755532622)
- m***e (773)- Bewertung vom Käufer.Letzte 6 MonateBestätigter KaufFast shipping and quality packaging! Excellent communication! Items looks great, as described and in quality condition at a good price! A+ Seller!
Noch mehr entdecken:
- Signierte Belletristik-Bücher als gebundene Ausgabe,
- Signierte Bücher Sachbuch als gebundene Ausgabe,
- Romane Belletristik als gebundene Ausgabe Signierte,
- Belletristik-Bücher als gebundene Ausgabe mit Horror Signierte,
- L. - Frank-Baum-Gebundene-Ausgabe - Sachbuch Bücher,
- Englische Gebundene Ausgabe Bücher Sachbuch Signierte,
- Deutsche Bücher als gebundene Ausgabe Sachbuch Signierte,
- Belletristik-Bücher als gebundene Ausgabe Signierte Jugendliche,
- Englische Belletristik-Bücher als gebundene Ausgabe Signierte,
- Als gebundene Ausgabe mit Kunst- & Kultur-Bücher Sachbuch Signierte