Publication NameMath for 3d Game Programming and Computer Graphics
Publication Year2001
SubjectComputer Graphics, Software Development & Engineering / General
TypeTextbook
AuthorEric Lengyel
Subject AreaComputers
SeriesGame Development Series (Charles River Media)
FormatHardcover
Dimensions
Item Weight48.1 Oz
Item Length9.2 in
Item Width7.4 in
Additional Product Features
LCCN2001-004578
Dewey Edition21
IllustratedYes
Dewey Decimal794.8/16693
SynopsisThis resource illustrates the mathematics that a game programmer would need to develop a professional-quality 3D engine. The book starts at a fairly basic level in each of several areas such as vector geometry, modern algebra, and physics, and then progresses to somewhat more advanced topics. Particular attention is given to derivations of key results, ensuring that the reader is not forced to endure gaps in the theory.
LC Classification NumberQA76.76.C672L47 2002
Bewertungen und Rezensionen
4.5
2 Produktbewertungen
5
1 Nutzer haben dieses Produkt mit 5 von 5 Sternen bewertet
1
4
1 Nutzer haben dieses Produkt mit 4 von 5 Sternen bewertet
1
3
0 Nutzer haben dieses Produkt mit 3 von 5 Sternen bewertet
0
2
0 Nutzer haben dieses Produkt mit 2 von 5 Sternen bewertet
0
1
0 Nutzer haben dieses Produkt mit 1 von 5 Sternen bewertet