Bild 1 von 2


Galerie
Bild 1 von 2


Rekonstruktion des Studienabbruchs: Eine kritische Ethnographie der Dynamik schwarzer Schüler-
US $44,77
Ca.EUR 38,54
Artikelzustand:
“University of Toronto Press, 2007. Reprint Paperback Edition. Contains a few limited ”... Mehr erfahrenÜber den Artikelzustand
Gut
Buch, das gelesen wurde, sich aber in einem guten Zustand befindet. Der Einband weist nur sehr geringfügige Beschädigungen auf, wie z.B. kleinere Schrammen, er hat aber weder Löcher, noch ist er eingerissen. Bei gebundenen Büchern ist der Schutzumschlag möglicherweise nicht mehr vorhanden. Die Bindung weist geringfügige Gebrauchsspuren auf. Die Mehrzahl der Seiten ist unbeschädigt, das heißt, es gibt kaum Knitter oder Einrisse, es wurden nur in geringem Maße Bleistiftunterstreichungen im Text vorgenommen, es gibt keine Textmarkierungen und die Randbereiche sind nicht beschrieben. Alle Seiten sind vollständig vorhanden. Genauere Einzelheiten sowie eine Beschreibung eventueller Mängel entnehmen Sie bitte dem Angebot des Verkäufers.
Oops! Looks like we're having trouble connecting to our server.
Refresh your browser window to try again.
Versand:
US $4,99 (ca. EUR 4,30) USPS Media MailTM.
Standort: Chapel Hill, North Carolina, USA
Lieferung:
Lieferung zwischen Fr, 15. Aug und Mi, 20. Aug nach 94104 bei heutigem Zahlungseingang
Rücknahme:
30 Tage Rückgabe. Käufer zahlt Rückversand. Wenn Sie ein eBay-Versandetikett verwenden, werden die Kosten dafür von Ihrer Rückerstattung abgezogen.
Zahlungen:
Sicher einkaufen
- Gratis Rückversand im Inland
- Punkte für jeden Kauf und Verkauf
- Exklusive Plus-Deals
Der Verkäufer ist für dieses Angebot verantwortlich.
eBay-Artikelnr.:116487609916
Artikelmerkmale
- Artikelzustand
- Gut
- Hinweise des Verkäufers
- Book Title
- What Philosophy Can Tell You about Your Cat
- Personalized
- No
- Genre
- Nonfiction, Educational Research, Sociology, Ethnography, Social
- Original Language
- English
- Literary Movement
- Critical Ethnography, Anti-Racist Scholarship, Intersectional Ana
- Country/Region of Manufacture
- United States
- Features
- reprint paperback, 2007
- Narrative Type
- Nonfiction
- Edition
- reprint 2007
- Intended Audience
- Adults
- Inscribed
- No
- Ex Libris
- No
- Era
- Contemporary, 1990s, 20th Century, 2000s
- Personalize
- No
- Signed
- No
- Topic
- Black student disengagement, educational inequality, dropout rate
- Vintage
- No
- ISBN
- 9780802080608
Über dieses Produkt
Product Identifiers
Publisher
University of Toronto Press
ISBN-10
080208060X
ISBN-13
9780802080608
eBay Product ID (ePID)
20038670029
Product Key Features
Number of Pages
277 Pages
Language
English
Publication Name
Reconstructing 'Dropout' : A Critical Ethnography of the Dynamics of Black Students' Disengagement from School
Publication Year
1997
Subject
Educational Policy & Reform / General, Social Work, Discrimination & Race Relations, Black Studies (Global), General
Type
Textbook
Subject Area
Social Science, Education
Format
Trade Paperback
Dimensions
Item Height
0.8 in
Item Weight
23.5 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in
Additional Product Features
Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
98-132445
Dewey Edition
21
Grade From
College Graduate Student
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
371.2/913/089960713
Synopsis
As many as one million untrained youths will enter the Canadian labour market by the year 2000. And yet, 60 per cent of jobs being created in Canada require at least a high school education. The drop-out rate is one of the most crucial issues that Canadian educators face. Traditionally, we have pinned dropping out on individual failure or specific situations such as pregnancy, substance abuse, and family troubles. The authors of this book suggest that the problem is more complex. Race, class, gender, and other forms of social difference can affect how education is delivered. For Black students, whose drop-out rate is disproportionately high, race is a key element in disengagement. The authors turn to the experiences of Black and non-Black students, teachers, parents, and community workers to try and reconstruct the social, structural, and institutional practices that lead Black youth to lose interest in and leave school. Based on a three-year study in the greater Toronto area, Reconstructing 'Dropout' establishes a new frame of reference for understanding the dilemma. It is a call for social action and transformation that should not be ignored by researchers, teachers, administrators, and the Black community at large., Based on the narratives of Black and non-Black students, teachers, parents, and community workers, this book examines the dilemma of African-Canadian students who lose interest and leave school., As many as one million untrained youths will enter the Canadian labour market by the year 2000. And yet, 60 per cent of jobs being created in Canada require at least a high school education. The drop-out rate is one of the most crucial issues that Canadian educators face. Traditionally, we have pinned dropping out on individual failure or specific situations such as pregnancy, substance abuse, and family troubles. The authors of this book suggest that the problem is more complex. Race, class, gender, and other forms of social difference can affect how education is delivered. For Black students, whose drop-out rate is disproportionately high, race is a key element in disengagement. The authors turn to the experiences of Black and non-Black students, teachers, parents, and community workers to try and reconstruct the social, structural, and institutional practices that lead Black youth to lose interest in and leave school. Based on a three-year study in the greater Toronto area, Reconstructing 'Dropout'establishes a new frame of reference for understanding the dilemma. It is a call for social action and transformation that should not be ignored by researchers, teachers, administrators, and the Black community at large.
LC Classification Number
LC145.8.C2R43 1997
Artikelbeschreibung des Verkäufers
Rechtliche Informationen des Verkäufers
Info zu diesem Verkäufer
PorterMonkeyBooks
100% positive Bewertungen•1.309 Artikel verkauft
Angemeldet als gewerblicher Verkäufer
Verkäuferbewertungen (383)
- *****- Bewertung vom Käufer.Letzte 6 MonateBestätigter KaufWow....hard to find item, in perfect condition, sent quickly with excellent packaging and communication, for a very reasonable price. What's not to like!! Excellent seller. I recommend them without reservation. To the seller, thank you very much.
- u***g (217)- Bewertung vom Käufer.Letzte 6 MonateBestätigter Kaufgreat communications, top quality packaging, fast and reliable shipping. Great value for item. Highly recommended.
- g***- (34)- Bewertung vom Käufer.Letzte 6 MonateBestätigter KaufWas replacing my wife’s water damaged Bible: this was the exact one! Fair price, perfect condition/as described, fast shipping, well packaged… no complaints. Thank you!NIV Life Application Study Bible Personal Size Zondervan 2008 Caramel/Dark Carm (Nr. 116347045221)
Noch mehr entdecken:
- Prüfungsvorbereitung Schule und Ausbildung,
- Klett Schule und Ausbildung,
- Schule und Ausbildung,
- Schule und Ausbildung Lehrerausgabe,
- Latein Schule und Ausbildung,
- Pädagogik Schule und Ausbildung,
- Schule & Ausbildung-Technik,
- Mathematik Schule und Ausbildung,
- Geografie- & - Geowissenschaften Schule und Ausbildung,
- Klett Schule und Ausbildung Englisch